Jeugd viscursus

Om de Jeugd gemotiveerd te krijgen en de stap naar de waterkant makkelijker te maken organiseren we elk jaar een Jeugd cursus. Vaak is de stap om zelf een tuigje te maken uit te zoeken hoe je je aasje moet gebruiken en het zoeken waar de vis zich schuil houd erg groot.

Helaas kunnen wij met de cursus niet garanderen dan je meteen vissen vangt het blijft natuurlijk wel vissen.

In 2019 hebben een aantal van onze bestuursleden een cursus gedaan om vis coach te worden en zijn toen verder gegaan met het door ontwikkelen van een viscursus.
Hieronder een kleine korte uitleg wat deze cursus in houd.

We beginnen de eerste avond binnen met een presentatie en uitleg over het vissen.
Na deze korte interactieve presentatie over het vissen gaan we meteen aan de slag.

We leren deze avond meteen ons eigen vistuig te maken en onze dobber uit te peilen.
Ook maken we deze avond kennis met diverse aas en voer soorten.

De 2e avond gaan we aan de waterkant aan de slag.

Hier maken we samen voer en aas klaar.
Zoeken ieder een fijne visstek uit aan het water en gaan dan proberen ons eerste visje te vangen.

Aan het einde van deze cursus is het doel dat men zelf:

- een vistuig kan maken
- een dobber kan uitpeilen
- voer en aas klaar kan maken
- een vis kan onthaken en terug zetten
- doormiddel van een kaart vis kan herkennen
- een visstek kiezen

Aansluitend aan deze cursus gaan we van start met een 5 tal wedstrijden waar de jeugd ook wat niet aan de cursus heeft deelgenomen mee kan doen.

Aan het einde van deze wedstrijden staan er een aantal mooie prijzen klaar.

Alle wedstrijden worden op onze eigen viswateren gehouden en hopelijk aankomend jaar ook op onze vijver Het Kerreven waar mooie zeelten voorntjes en karpers aan het wachten zijn om gevangen te worden door onze jeugd.