Forel en karper vissen

Ook gaan we graag op jacht naar andere vissoorten.

In 2019 zijn we weer opnieuw begonnen met het forel vissen.
Tegen een kleine bijdrage gaan we een ochtend naar een forel vijver in de buurt.
Hier huren wij dan een vijver af voor onze vereniging en worden een aantal forellen uitgezet die wij mogen vangen.

Natuurlijk is de forel een heerlijke vis en mogen wij deze ook mee naar huis nemen.

Aan het einde van de ochtend  kunnen de vissen op de locatie schoon gemaakt worden.
Hier is dan ook iemand aanwezig die hier alle in en outs van weet.

Als de vis dan schoon is kan deze thuis meteen lekker op de bbq of de diepvries in.

Voor hengels en aas word door ons gezorgd het enige wat je zelf mee moet nemen is een koelbox/tas en een stoeltje en een handdoek.

Natuurlijk willen we ook graag met de jeugd achter de grotere vissen aan aangezien dit een steeds populairdere visserij is en de jeugd toch goed op de hoogte moet zijn hoe je om dient te gaan met deze grote maar ook " zware" vissen.
We merken dat er snel op karper gevist word door de populariteit op youtube en andere social media, helaas merken we ook dat de benodigde spullen vaak achterwegen blijven en de kundigheid om een grote karper goed te hanteren.

Wij willen als vereniging graag het beste voor onze vis en vissers en willen daarom zoveel mogelijk hulp en instructies geven voor de veiligheid van de vis en onze vissers.
Bij deze nemen wij dan ook graag meteen de gelegenheid om er op te attenderen dat als je op karper gaat vissen een degelijk groot schepnet en dikke degelijke onthaakmat verplicht is bij je te hebben!

Het karpervisser is sinds 2020 nieuw in ons lijstje komen te staan en heeft helaas geen doorgang kunnen krijgen ivm de Corona Crisis.
Wel helpen wij onze jeugdige karpervissers natuurlijk goed op gang aan de waterkant door extra voorlichting en uitleg te geven.